Oblíbené příspěvky

středa 19. října 2011

Powerhäus


Lidem u nás teď představuji VELIKÁNA rockové undergroundové scény. Jestli to není tajné, tak nám prozraďte něco o svém stáří, práci a zálibách.  
A: Powerhaus má tyto členy: Tom (bubny), Roy (kytara/basa), Ed (kytara) a Joel (zpěv). Joel a já jsme nejstarší pardálové v kapele:) Tom a Joel pracují na stavbě, Roy je montér a já prodávám a dělám jako securiťák. Mým koníčkem vedle muziky jsou také různá sportovní vyžití. A taky vím, že Joel miluje rybaření.

Teď přemýšlím o vaší skvělé písni SYMBOLS. Nikdo z nás není schopný změnit nebo vzít zpět to co se odehrálo. Je ve Tvém životě něco, co bys chtěl vzít zpátky? A to třeba taky ohledně hudebních projektů ?
A: Býval bych mohl dělat spoustu jiných věcí, ale zvolil jsem si svoji cestu, takže ohledně toho co jsem udělal nemám důvod cítit nějakou vinu nebo lítost. Skutky z minulosti ze mě udělaly moji osobnost dneška. Pokud bych chtěl ale opravdu něco změnit, tak své šance, které jsem dal lidem, kteří si to vůbec nezasloužili a jen kradli a zneužívali můj čas. Teď bych chtěl prostě jednoduše jít a spláchnout je do hajzlu jako kus hovna, protože jen tam oni patří.

Už nejste politicky orientovaní. Zdá se to být čím dále rozšířenějším jevem mezi podobnými kapelami. Jaká je příčina? Je to věkem nebo už ve vašich písních bylo vše podstatné řečeno už před mnoha lety a proto se k daným tématům nevracíte?
A: Pokud jde o politiku, tak u té není nikdy jednoznačné stanovisko. Já osobně už nadále na to nemám chuť ani zájem a ani trpělivost. Mám stále stejný pohled na svět jako jsem měl vždycky v minulosti. A můžu říct, že dnes jsou mé názory ještě silnější a striktnější než kdykoliv předtím. Chci ale říci, že rozdíl je v tom, že jsem přijmul skutečný svět, který mě obklopuje a naučil se, že nejlepší věcí, kterou můžeš udělat je být čestným, přímým a silným mužem, který representuje sám sebe v tom nejlepším světle jak jen to jde. To je to co dá Tvé kultuře skutečnou váhu. Určitě jí nepomůžeš tím, když budeš ukřičený ožralý blázen. Nechte se vést mým příkladem.

Je vůbec nějaká šance změnit nešváry světa politikou nebo hudbou ? Chtěl bys něco doporučit lidem, kteří chtějí žít v lepším světě?
A: Věci se odvíjejí dle toho jak si je naplánuješ. Politika a hudba udělaly z velké části dnešní svět tím čím je. Např.Beatles byli jedním z činitelů, který odstartoval drogové šílenství a zanesl hipísácké a multi-kulturní revoluční vidění světa do vědomí lidí. Mnoho těch, kteří přijmuli za své takovéto podobné kapely, se dalo na politiku nebo se z nich staly dobové ikony změn atp. Ale podle mého názoru je to všechno moc vykřičené a nepřirozené, že se to jednou zákonitě musí vrátit na začátek. Minimálně v to doufám. Pro mě znamená lepší svět návrat k ideálům našich předků.
A má rada těm, kteří chtějí stvořit lepší svět: Buďte čestní, buďte pravdiví a vždycky kráčejte vpřed za svými cíli. A vždycky pamatujte na to, že znalost je síla !!! Nežvaňte planě o problémech, ale běžte a udělejte něco pozitivního.


Ede, jsi skvělý a asi nepřekonatelný skladatel!!! Máš spoustu projektů, které jsou asi tím nejlepším co svět nabízí!! Ale který z nich je nejblíže k Tvému srdci a proč? A co dalšího plánuješ do budoucnosti?
A: BFG byla vždycky kapela, která mi otevírala oči pro pohled do jiného světa. Když jsem kapelu zakládal, tak jsem ani v nejmenším netušil jaké schopnosti máme a kam až se dostaneme. Stále nemohu uvěřit, jak tak malá kapela fungující na jednoduché bázi se striktním pohledem na svět mohla vyděsit tak mnoho lidí. BFG byla reakcí na všechen ten nenávistný RAP, který byl cpán do médií. Nikdo z nás nebyl žádný zločinec ani v nejmenším narozdíl od nich, ale zacházelo se tak s náma. 
Nikdy jsme nikoho neokradli, nikdy jsme neprodávali drogy, nikdy jsme nenapadli staré dámy. Byli jsme hrdí a čestní bílí kluci!!
Museli jsme se bránit sami!!! Zatímco jiní leží a ostatní po nich dupou, tak my jsme byli ti, které sis nedovolil nikdy překročit. Ta kapela mě toho naučila strašně hodně!!!
A ohledně nových projektů jen tolik, že toho mám v hlavě dost na to, abych už zase něco vydal. Zdá se, že vždycky budu pracovat na něčem novém.

Ty asi budeš znát George Burdiho z ex-Rahowy dost dobře, viď? Jaký máš na něho názor a co říkáš jeho nové cestě životem?  
A: George je strašně chytrý chlap. Ale myslím, že vysoké vyhlídky, které měl ho stáhly s sebou dolů. Jednoduše proto, že nebyl realista. Pokud jsi součástí „scény“, ve které byl on, tak musíš očekávat spoustu ran a to nejen ze strany mocných jako tomu bylo i v jeho případě, ale také ze strany „vlastních“ lidí. Strašně se zajímal o "Indo-Áryjskou" filosofii, kterou by ale nikdo jen tak nemohl pochopit. Musíš totiž mluvit tím jazykem, kterému rozumí Ti, kdož Tě obklopují.
Dle mého byl George v celé té věci zainteresovaný kvůli slávě. Ale v den, kdy skutečně poznal ten „skutečný svět“ panující ve scéně, tak utekl tak rychle jak jen mohl.
A k té jeho nové cestě snad jen tolik, že si o tom opravdu nemyslím vůbec nic. Vše co můžu říct je fakt, že je to cesta, po které bych se nikdy nevydal, protože mé kořeny sahají hluboko jinam do mé vlastní kultury.

Jak často koncertujete? Je náročné cestovat skrze USA? Chtěli byste hrát někde v cizině (např. Asie, Austrálie, Mexico :-) ?
A: Ano, naše situace je nejvíce ztížená pro jednoho z nás tím, že žije v Kalifornii. Minulé léto jsme ale hráli jeden koncert dokonce i mimo Kalifornii.
Od té doby jsme nepodnikli nic jiného, protože jsme zaboření v jiných hudebních projektech. Strašně rád bych si zahrál kdekoliv kde je to civilizované. 

V americké multikulturní společnosti může vaši show navštívit prakticky kdokoliv. Je možné např.pro černochy, aby přišli na váš koncert? A sdíleli byste bez problémů pódium s latinsko-hispánskými či jinými kapelami jako např. Agnostic Front nebo Madball? Nebo hrajete jen pro jiné publikum?
A: Hráli jsme s PH jen jediný koncert, kde byli nějací normálové. Ale cítím to tak, že jsem především muzikant, takže na můj koncert může přijít kdokoliv kdo na něj přijít chce. Neměl bych vůbec žádnej problém hrát společně s AF, Cro-Mags nebo s nějakou podobnou kapelou.

Spolupracujete s chlapci z kapely Final War. Co je hlavním důvodem pro tuto spolupráci? Jejich hudební kvality nebo fakt, že žijí už dlouhou dobu ve stejném regionu?
A: Tito hoši se přestěhovali do našeho revíru před mnoha lety. A přirozeně jsme se s nima také spřátelili. Jsou skvělí hudebníci a tak jsme dali hlavy dohromady a své společné umění přenesli do projektu Powerhaus, který je tím nejlepším z obou kapel.

Udržuješ ještě nějaké styky s lidmi z dřívějška? Např. s Nordic Thunder, Those Oppossed nebo Brutal Attack?
A: Vždycky jednou za čas slýchám něco od lidí ze starých dobrých časů.  



Ede, vím, že jsi věnoval pár svých písní Tvé rodině, Tvé ženě a dětem. Rodina je pro Tebe asi dost důležitá, viď? Máš nějaký osobní sen ohledně své rodiny? Mé dětství nebylo moc v pohodě a soudě dle pár písní, tak Tvé asi taky ne, že? :-(
A: Tak popravdě, já měl skvělé dětství. A teď, když mám sám rodinu, tak je pro mě to nejdůležitější. Je velmi zajímavé v těchto dnech přivést na svět potomka. Ale pro mě je nejdůležitější abych s tou rodinou byl a abych si byl jistý že má všechno to co potřebuje.
Píseň o které mluvíš z našeho alba je "Walk Away" a byla napsána jako příběh kluka, který neměl to štěstí trávit své dětství se svým otcem. Tu píseň jsem napsal protože všude kolem vidím obrovské množství dětí, které vyrůstají v jednočlenných rodinách. Všude je hodně otců, kteří odejdou od svých rodin a hlavně dětí. A sám znám osobně dost chlápků, kteří jsou mizernými táty. Podle mě neexistuje v tomto světě žádná omluva pro ty, kteří jsou nedostatečnými nebo úplně chybějícími táty! Na druhou stranu je dost mých známých skvělými táťky a pro své děti jsou ochotni udělat cokoliv. 
Mí rodiče pro mě vždycky dělali to nejlepší. Asi jsem jim v určitých letech přidělal dost vrásků, ale přesto na mě nikdy nezanevřeli a vždy za mnou stáli.

Dost lidí si to představuje tak, že nemusíte pracovat, bydlíte v ohromném domě a jste obklopeni luxusní károu a bohatstvím pramenícím z prodeje vašich CDs. Jaká je ale pravda?
A: Bylo by skvělé, kdybychom mohli žít jen z prodeje našich CDs. Umím si to živě představit jak žít a nestarat se o účty. Ale bohužel to teď není možné. Žiju v normálním baráku, který se dost pozdvihl tím, že na něm společně s ženou dost tvrdě dřeme. A ve skutečnosti vlastně ten dům vlastní mě :(
Mé auto je 9 let staré a ne moc pěkné na pohled. Ale tam kam chci mě odveze.
Joel maká často přes 80 hodin týdně a stejně tak i Tom.
V opravdovém životě musíme všichni chodit do práce a pokud máme nějaké peníze plynoucí z hudby, tak jsou jen jakýmsi naším bonusem. Protože ani dělání hudby nejde bez prostředků. Musíš platit zkušebnu, elektřinu, studio, poštovné a tlakový vzduch. Lidi můžou žvanit co chtěj, ale většinou jde o ty, kteří nikdy neměli žádnou fungující kapelu na úrovni.

„Svoboda je mrtvá“..Popiš nám průměrný život amerického člověka. Ať už před krizí nebo v krizi. Co lidi dělají vlastně ve svých životech špatně?  
A: Lidi v Americe jsou zvyklí získávat vše co chtějí bez ohledu na okolnosti. Příliš mnoho se jich strašně moc zadlužilo a vycucalo své účty nákupem domů a aut, které si nemohli dovolit, že teď už to nezvládají a nakopává je to do zadnic, když je ekonomika jinde než bývala. Žijeme v příliš materialistické společnosti. Jen vzácně můžeš potkat člověka s ideály dávných dnů. Je to skoro jako soutěž o to, kdo bude mít rychlejší auto, větší dům a tak. Mnozí vůbec netuší co se děje za hranicemi této země. Máme tady nejtlustší lidi na světě, málokdo ještě nenavštívil plastického chirurga a podobně. Je to depresivní, když si představíš, kam až ta společnost zašla. Vše se točí jen kolem konzumu a pohodlí. A když se tu situace přiostřuje, tak najednou vidíš spoustu špatných věcí jako jsou masové vraždy, střílení, zločinnost, sebevraždy.
Je to tady šílený. Každý den si můžeš v novinách přečíst o nějaké takové události.

A co Tvé tetování? :-) Máš nějaké nové (teda pokud je na Tvém těle ještě nějaký kousek volného místa, haha)? Máš úzký vztah ke keltským křížům? ;-)
A: Chystám se navštívit jednoho z mých nejlepších přátel, který je také mým tattérem, aby na mně dokončil velebné dílko, na kterém maká. Pár míst ještě volných mám :) S tetováním jsem začal jako náctiletý a většinu kousků jsem si nechal udělat do mých 20ti let. Tehdy jsem byl šílený :)

Tvůj hudební sen? Se kterou kapelou by sis nejraději zahrál?
A: Jednoho dne bych strašně rád složil nějakou operu. Je to můj sen. Složit symfonii ve Wagnerově stylu. Hrozně moc rád bych chtěl sdílet pódium s U2 (abych mohl vrazit kytaru do Bonovy PRDELE!!! :)

Myslíte si, že byste jednoho krásného dne mohli hrát v České republice nebo aspoň v Evropě? Kolik by nás stálo vaše pozvání? :-)
A: To by se stal náš sen skutečností. A výlohy? Chceme jenom vaše nejlepší České Pivo a nějaké dobré jídlo :)

Bez okolků jste skvělí muzikanti!! Nelitoval jsi nikdy toho, že nehraješ pod velkými společnostmi a nevyděláváš si jen hudbou?
A: Prachy jsou prachy. Nemám rád peníze, ale potřebujeme je k přežití. Ale necítím absolutně žádnou lítost ohledně svých skutků. Raději dělám to o čem vím, že je správné než abych prodával své ideály a svoji podstatu kvůli penězům. Slyšel jsem už mnohokrát od představitelů „mainstreamu“, že bychom byli slavní kdybychom nezpívali to co zpíváme. Nasrat!!! Takhle se každé ráno můžu podívat do zrcadla a vím, že jsem se nezaprodal něčemu nebo někomu!!! 

Ede, v minulosti jsi také napsal spoustu písní pro death/HC kapelu Excalibur. Jsi se zpěvákem Brunem stále v kontaktu? Už jsi slyšel jejich nový legální projekt Desolated? Pokud ano, tak Tvůj názor? 
A: Už je to nějaký čas co jsem o něm slyšel naposledy. Vlastně je to už dost dlouho. Neměl jsem ještě možnost slyšet jejich "Desolated". Ale jsem si jistý, že je to určitě dobrá kapela, když v ní je on.
 
Nějaké vzkazy, hesla nebo třeba otázku na mě? :-)
Dělej jak nejlépe umíš a ostatní Tě budou následovat!!! Žij svůj život naplno a nedovol ostatním, aby Ti stáli v cestě!!!
Hey Petře, děkuju za rozhovor a drž pro mě ta vychlazená píva :)

Žádné komentáře:

Okomentovat