Oblíbené příspěvky

pátek 21. října 2011

Valmez über alles


            PŘINÁŠÍM ZDE RARITU A MÁM Z TOHO RADOST!! Z „HIPPIE“ MAGAZÍNU (KTERÝ JE UŽ NYNÍ POUZE ZAARCHIVOVÁN V NÁRODNÍ KNIHOVNĚ V PRAZE) PŘEVZATÝ ROZHOVOR S VALAŠSKOU LIGOU...S PATRIOTICKOU Oi! KAPELOU, JEJÍŽ TEXTY NEMĚLY A NEMAJÍ SVOJÍ NADČASOVOSTÍ OBDOBY. NEJDŘÍVE HRÁLI POD ČESKOU VLAJKOU A OSVOJILI SI JI I ZASTÁNCI KALICHU. POZDĚJI PÁR JEJICH ČLENŮ PŘIMKNULO K EXTRÉMNÍ PRAVICI A TO VEDLO I K ROZPADU KAPELY. TENTO ROZHOVOR JE Z OBDOBÍ JEJÍCH ZAČÁTKŮ...! Je zde přepsán bez větších úprav, tudíž i s gramatickými chybami :-)                                                                  

Toto má být něco jako rozhovor. Protože jsme se k tomuto účelu již několikrát setkali, ale výsledek se jaksi nedostavil (tu pro závadu magnetofonu, či spíše technickou neschopnost obsluhujícícho, tu a tam a tam atd.pro neschopnost vládnout jazykem – to pivo), tak jsme se rozhodli, že si vyměníme něco korespondence a já to nějak stluču dohromady...
“Já si pak ještě něco přimyslím a pošlu vám pak hromadu reklamních výtisků. Tak uběhl týden a já jsem nevymyslel ani „ň“. Navíc mi doma chybí Oslí uši, kde je něco o ideologii holohlavců, tak nevím co bych. Hlavně mi pošlete to story kapely a texty.

Zdraví Vás místopředseda ROI  Š.S.“

Složení kapely:            Luboš S(OI)KA             – zpěv
                                    RÓMan MÓROCZ             – kytara, zpěv
                                    Igor StROMšík             – bicí
                                    Libor Šobora                        - basa
-         zajímavé, že všechna jména znějí cikánsky

No tedy to je gól. Story OI kapely, to tady ještě nebylo. Některé grupy to mají složité, ale my, když se to tak veme, ani ne. Měli jsme zkušebnu, pak neměli. Byl bubeník. Nebyl basák, byl basák, ale nebyl bubeník a též už nebyla zkušebna. Když byl bubeník, nebyl basák, ale byla zkušebna a koncem října 1990 bylo vše a to vše je VALAŠSKÁ LIGA.
Prostě dva roky, co jsme fungovali, nefungovali, jsou v prdeli. Takové BYLO- NEBYLO.
Kdybychom se na to zavčas se S(oi)ákem vysrali, byl by od nás klid, ale jak to vypadá, tak nebude! Naše přání je, aby nás konečně zakázali! Ono to totiž znamená, když jsi zakázaný, tak se všechno lépe vymýšlí a pod tím tlakem člověk udělá nejlepší věci. Tak tedy ty tvé otázky.

MP:    Jak je možné stát se skinem ve vašem věku, není to spíš zábava pro teenagers?
ROM: Jak vidíš, možné to je. Znám jedno perfektní pravidlo – co je možné, to je normální. Jenom pro teenagers? Vždyť tobě se to též líbí, i když máš ještě některé máničkovské tiky. A zábava to určitě není jen pro teenagers.

MP:             Počítáte se do undergroundu? Jako kapela a jako hnutí?
ROM: Určitě ne. Pokud můžeme my legálně fungovat, tak to asi též nebude žádný underground. Nejsem Magor ani major Čuňas, abych byl v „Undergroundu“. Situace by se markantně změnila, kdyby nás major Čuňas zakázal a nebo alespoň zavřel, pak by se přitvrdilo pravidlo „za každého režimu zalez pod peřinu“. To by byla prdel, co na to říkáš. Cha, cha, cha... Major Čuňas, to je největší fór poslední doby. Cha, cha, cha... To by jsme vůči okolí byli v undergroundu, ale to by si mysleli oni, ale ne my, i když S(oi)ák prohlašuje, že jsme poslední kapela tohoto druhu u nás.

MP:    Jak se na vás dívali po konvertaci k holohlavcům vaše bývalé spolumáničky?
ROM: Jak by se na nás měli dívat? Podstatnější snad je, jak se díváme my na ně. To je snad jasný, ne?
SOI:    Ptají se podobně jako ty v první otázce.

MP:    Když se hlásíte k právu a pořádku (fakt?), proč je na koncertech i mimo ně největší bordel?
ROM: Viděl jsi snad někde, aby fanoušci své oblíbené kapele ničili aparát, i když možné to je, ale od toho jsou pořadatelé. To jsi tak blbý, vždyť jsi dělal též bigbít. Bordel? To jsi nebyl na skinským bigbítu, ale to tě neomlouvá.

MP:    Co slavný ORLÍK? Hráli teď v Olomouci, ale někdo vhodil dovnitř slznej granát a bylo po koncertě. Ty reklamy v TV to jsou skini? Berou prej za koncert 13.000,- Nesere vás to, když jste stejně tak dobří? O tom nepochybuji, protože právě hrajete všichni stejně.
ROM: V tom Olomouci to byl nejspíš nějaký zhrzený *ómský ***án (* cenzurováno webem Crime–Pride). V Olomouci jich je na takové kousky dost. Kolik berou je jejich věc, to mě vůbec nesere. Jestli jsme lepší, to posoudil někdo jiný, za koncert 13.000,- neberem.
SOI:    Nejsem žádný hudební ani TV kritik, co jiného mám odpovědět. Každý dělá co umí. To že my někdy něco berem, sere pořadatele často.

MP:    Fakt, zdá se mi, že všechny skinský kapely jsou stejný, taková bigbítová dechovka, pivo, kšandy, pohoda. Nenudí to po čase jako ti „dřevní“ patroni z undergroundu? A tak když se nudíme, půjdem na ***ány?  (* cenzurováno webem Crime–Pride)
SOI:    Co se týká srovnání s dechovkou, není tak pitomé. Jde o to, že OI! taky funguje jako zábava (ale nejsem pro teenagers) při tom pivku a když je tanec, je to ještě větší paráda. Je to jednoduché, tvrdé, melodické, atd. Na OI! se ptej spíš svých dopisovatelů a hudebních teoretiků, třeba Half-skina a spol. Já to řešit nemám v úmyslu, vůbec se nemíním zaobírat tím, co je vlastně OI! nebo spíš co byste chtěli slyšet, že je OI.
ROM: Jo, to je paráda, takové dobré pívo, kšandy z príma matroše, co hodně vydrží a do toho pohoda a OI! to je ono. Takovou pohodu jsi s houněma jistě dlouho nezažil. My pořád. Můžeš to zkusit a už si vlasy nenecháš narůst a konečně by z tebe byl šikovný slušný Ogar. Patroni z undergroundu se snad nenudí, když to mají pod palcem. S těma ***ánama jsem se vyjádřil jasně v Oslích uších. ***ánští mafiáni mě nezajímají a pokud jo, tak pouze na prosektuře, tam neškodí. S tím Karmanem a Gádžorem na mne nechoď.

MP:            Romane, tvůj bývalý přítel **kán Baker, známá to figura všech hudebních akcí, by si vás rád přišel poslechnout, může přijít?
ROM: Je mi líto, ale radši ať nechodí.

MP: Těšíte se na vojenské cvičení? Kanady, opasky, pochodové písně, řád, síla.
ROM: Jsem vyškrtnutý z evidence.  
SOI:    Jestli ještě na civčení půjdem. Zákony a zákonnost jsou na tom teď bídně, když neuživím rodinu, tak si na cvičení jít nedovolím. Asi ses měl zeptat, jestli jsme pacifisti. Někdo je pacifista jenom proto, že mu vadí vojenský dril. A to myslím na pacifistu nestačí.

MP:    Vida, jak ten skin Soják umí rozumně odpovídat, když chce. Ale nebudu dál komentovat, bylo by to nefér, když nemůžou odpovědět, a tak další otázky dopisem s pozdravem Make love not war!

MP:    Máte rádi fotbal nebo „kutálí se míč, tak du radši pryč“ ?
SOI:    Fotbal žeru, hlavně Tarahúnský turnaj a Valašskou ligu.
ROM: Fotbal mám rád, ale nemám nyní na něho čas.

MP:            Taková hlavní otázka. Jste víc skini nebo muzikanti. A co ostatní v kapele kromě vás dvou. Sojka vlastně muzikant není.
ROM: Jsem obyčejný člověk se vším, co k tomu patří.
SOI:    Já fakt muzikant nejsem, vole. Já jsem akorát ten týpek, který do mikrofónu řve svoje slova. Na to muzikant být nemusím. A ostatních se zeptej sám.

MP:    Ti se z toho pacholci vykroutili. (Přece jen jsem se nezdžel).

MP:    Sojka je ženatý, tak ho vynecháme, ale ty Romane, neměl jsi jako mánička víc holek?
ROM: Věnuji se především muzice a na ty ženské není tolik čas, když nějaká přijde, tak ji ošukám nebo pošlu do prdele. Podle toho, co je výhodnější. Jestli mi to sluší nebo ne, to nech na ženských, já se v zrcadle neobhlížím.
SOI:    Sojka, jako já, je ženatý a když byl svobodný, měl taky víc holek. Zas má moja jistotu, že jí nezahnu, protože nejsem prase, ale čestný hrdý skin.

SOI:    Tulej a 12 snů?
MP:    Ne.

MP:    Teď několik krátkých odpovědí, abysme šetřili místem.

SOI:            Víkendoví skins neexistují. Demosnímek není, deska taky ne. Texty dělám já.
ROM:            Z časáků třeba Hubert nebo Čech. Valaši žádný zvláštní vztah k hnutí nemají. Tady je to stejné jako kdekoliv jinde, samá houně.

MP:            Kamarádi co vás znají praví, že jste na skiny moc „měkcí“.
ROM:            „Kamarádi“ jsou měkcí. Nyní jsem člověk, který jde tvrdě za svým cílem. Dřív jsem nezaujímal tak tvrdý postoj k svému okolí a také se mi to vymstilo.

MP:    Ztratili jste tím, že jste se stali skini, nějaký kámoše? (Oba byli předtím řádné máničky).
SOI:    Jo. Jde o to, jestli to byli fakt kámoši.

MP:    Co byste mi ještě řekli (napsali).
SOI:    Do roka a do dne jsi skin.
ROM: Přijď někdy mezi nás, vždyť ty jsi svým způsobem určitě uvnitř skin (napůl). Nechápu, jak můžeš být tak rozpolcený. Měl bys se sebou začít něco dělat. Takže nezapomeň, k pivu jsou nejlepší Olomoucké syrečky s cibulí, paprikou, pepřem, máslem a chlebem.

MP:    No jestli budu skin, nevím, nevím, mám rád indiány, barevný a tak. Tak díky za rohovor, pošlete ty texty a měl bych poslední otázku, ale nebudete mě bít:
SOI a ROM: Ne, bít tě nebudem.

MP: Prý se jmenujete Valašská figa?


2 komentáře:

  1. Valmez, tak to je snad už legenda na poli hudby. Mňága mluví za všechno. Nedávno jsem tam dělal návrhy a realizace akustických úprav v sokolovně a úplně na mě dýchla ta atmosféra, kdy jsme tam chodili na koncerty. Pocházím totiž kousek tam odtud, takže je to vlastně něco jako moje domovina. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je zajímavé, že pan Sojka mluví o tom, že pokud by nemohl živit rodinu, tak si nedovolí jít na vojenské cvičení. Rodinu nicméně nikdy neživil, věčně se válel ožralý na gauči a žádnou práci si neudržel. Akorát prázdné tlachy z prázdné hlavy a pár nacvičených slov, které občas mohou znít lehce inteligentně.

    OdpovědětVymazat