Oblíbené příspěvky

středa 19. října 2011

West Wall


Jsou členové West Wall veterány americké hudební scény? V jakých kapelách či projektech jste před tím hráli?  

Těch kapel, ve kterých jsme hráli, by bylo k vyjmenování hrozně hodně. Ale pár jich přeci jen zmíním: Defile, Dominion, Ossuary Insane, BFG, Before God. Ale jsem si jistý, že jsem jich ještě dost opomněl :)

Kdo vůbec založil kapelu a co bylo hlavní myšlenkou? Rádi byste snad předeslali do světa, že metal není jen o hloupých textech a o tom dělat tvrdou muziku za každou cenu ačkoliv bez sebemenšího názoru?

Před několika lety jsem s tím návrhem přišel já. Mike (bývalý bubeník) se ke mně připojil a tak jsme šli a nahráli materiál pro první album. Pak jsme obvolali pár známých a optali se, jestli by se nechtěli přidat. Pokud bys nás chtěl někam zaškatulkovat, tak bychom se asi nejvýstižněji zařadili mezi „válečný“ metal. Celé se to točí okolo válčení, starověkých bojů, středověku, ale i moderních válek. Je to hudba pro bojující muže!!! A ta hudba působí jako útok spočívající v ježdění obrněného tanku po koulích :) 

První CD bylo vydáno pod White Noise. Ale druhé už nikoliv. Je druhé CD více nezávislé? Financovali jste si ho sami? Znamená pro vás kontrola vlastní tvorby  více než spojení s nějakým labelem?

Teď právě hledáme vydavatelství, které by nás vzalo pod křídla. Album jsme financovali ze svých vlastních zdrojů, ale nadále už nechceme mít své finanční prostředky uložené v tomto projektu. Takže tato varianta se také neosvědčila. Dostali jsme spoustu nabídek od různých firem, ale nikdy to nebylo to, co bychom si od toho představovali my. Takže prozatím jde stále o DIY.

Co by pro Tebe bylo největší poctou ohledně sdílení pódia s nějakou kapelou?

Pár takových kapel, se kterými bych chtěl jednou sdílet pódium, opravdu je. Asi největší poctou by pro mě bylo společné pódium s Iron Maiden. Jejich hudba mě „ukovala“!!

První vaše věc pojednává o Druhé světové válce, kdežto druhé o středověkých bojích a krvavých bitvách plných technických vymožeností a zbraní té doby. Jaké téma je Ti bližší a proč?

Vlastním ohromnou sbírku různých knih. A mám tolik různých představ o všech možných bitvách z celého průběhu světové historie, že z nich mohu čerpat neustále. Ale můj nejúžasnější vjem nedávné doby přichází z bitvy o Vídeň z roku 1683. Četl jsem o tomto obléhání neuvěřitelné příběhy a sehrálo to obrovskou roli při psaní některých textů na nové album WW. Ta událost je mi hodně blízká také asi proto, že jsem na této starobylé půdě vyrůstal.

A nové CD se bude zabývat tedy čím? Bude vyprávět o první světové válce nebo třeba o sci-fi bitvách z kosmu? :-)

To záleží na tom co zrovna čtu a co mě právě ovlivňuje. Třeba to bude o Galaktické vesmírné bitvě vyúsťující v Ragnarok :)

Takže na nových písních děláte? Vím, že dost koncertujete..Máte radši menší kluby, nebo upřednostňujete větší sály s širším publikem?

Na materiálu pro nové album pracujeme. Bude to brutální, zničující a úderné jako obvykle :)

Odehráli jsme pěkné akce v menších klubech, které byly narvané. A užili jsme si to se vším všudy. Zvuk je v těchto prostorách lépe čitelný a působivý stejnou silou po celém prostoru. Na druhou stranu jsou velké sály také v pohodě, takže je nám to prakticky jedno. Pokud můžeme konat naši práci, jsme šťastní.

Když porovnáš vaše dvě alba, tak které je podle Tebe lepší? Já mám rád obě stejně, ale myslím, že tematicky je mi daleko bližší to první. Ale samozřejmě mám také rád např. Trojské války nebo mytologii, takže je to těžké !

První album je složeno z materiálu, na kterém jsem léta seděl a CD bylo jen jeho oživením a vyústěním. Ale druhé album bylo napsáno společně s klukama z kapely, kteří se přímo podíleli na jeho tvorbě. První desku jsem nahrál s bubeníkem a až potom se další lidé naučili naše písně a celé se to nahrálo ve větším počtu lidí ve studiu. A výsledkem takto rozdílných postupů je i jiný zvuk obou alb. Osobně mám raději druhou desku, protože tam jde o úsilí celého týmu a kolektivní síla z něho je cítit. Ale taktéž miluji první album, takže je to opravdu těžké. Strašně rád bych nahrál první desku znovu ve stejné sestavě jako druhé album a vymáčkl z něho stejný zvuk. Ten materiál zní totiž naživo naprosto úžasně!!

Myslím, že hrdinové Druhé světové války byli na obou stranách barikády. Ne jen na jedné. Například Ruští vojáci podávali neuvěřitelné výkony. Takže která armáda byla lepší z vašeho úhlu pohledu? :-)

Stateční hrdinové byli na všech válčících stranách. Ale pokud vezmeš v úvahu muže proti muži, pak byla německá armáda a její cizí dobrovolníci skutečně nejlepší. A to mluvím z historického válečného hlediska. Také musím dodat, že ještě Finové byli taktéž tvrdí jako ocel!!

Podporujete také Hoelzer Reich streetwear. Prozraď mi o této značce něco víc.

Jde o novou oděvní značku z Kalifornie, která sponzoruje klecové zápasníky, motokrosové jezdce a naši kapelu. Mrkněte na jejich věci, jsou fakt hodně povedené!!  

Ede, bude také jeden z mnoha Tvých projektů KG23 ještě aktivní v budoucnosti? A na to samé bych se chtěl zeptat u Toroed. Proč si tak často měníš své hudební pseudonymy? Domnívám se, že pro Tebe bude nemyslitelné spočítat Tvé hudební projekty až budeš dědek a toto ti v tom nepomůže už vůbec :-)

Musím lidi stále udržovat v bdělosti :) Spolupracuji s tak moc odlišnými muzikanty a na tak rozdílných projektech, že by bylo nefér podepsat se pod všechny stejným jménem. A ano, KG23 toho nahrají v budoucnu asi opravdu více.

A mimochodem. Už teď je pro mě nemožné spočítat všechny věci, na kterých jsem se podílel a to ještě skutečně dědeček nejsem :)

Jaké kapely Tě nejvíce ovlivnili? Posloucháš vedle metalu také jiné styly? Co si myslíš o reggae, ska, technu nebo hip-hopových umělcích ;-)?

Poslouchám pár odlišných hudebních stylů. Jako například klasiku nebo starej dobrej punk/hardcore (hlavně z 80'tých let). Mám rád 80's pop music a hlavně pak kapely jako Journey, Pink Floyd, the Police, atd. Taky miluju hudbu z let 50's a 60's. Mám tedy velice různorodé hudební choutky. Techno a ska mě nezajímá a nemám žádnou potřebu to poslouchat. A pokud jde o hip-hop a reggae, tak to není moje věc. Tahle hudba prostě a jednoduše není moje DNA.  

A vaše budoucí plány ohledně kapely?

Podrobení nebo Smrt!!!

Nějaké další vzkazy na konci této bitvy?

Na zteč!!!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat